November 1,

All great things begin with a vision…a dream,” Estée Lauder said. Da hun startede sit kosmetikfirma i 1946, havde hun helt bestemt en klar vision for sin fremtid – og det var drivkraften i alt, hvad hun gjorde. Men hun havde nok ikke forestillet sig, at hun ville komme til at sætte standarden for hele skønhedsindustrien i årtier frem. Estée Lauder var nyskabende inden for skønhedsbranchen, og det gjaldt alt, lige fra produktudvikling og indpakning til måden, hun fandt de helt rigtige medarbejdere til sit nystartede firma. Now, as we celebrate the 60th anniversary of Re-Nutriv, the first luxury cream Estée herself created in 1956, here are five facts you may not have known about our legendary founder.

 

1. Hun ville ikke have sine kunder til at købe en masse produkter. (Mener I det?) “Sælg aldrig noget til en kunde, som hun ikke vil have eller ikke har brug for,” skrev hun. Salgstallene var selvfølgelig vigtige for hende, men Estée Lauder mente, at den ideelle skønhedsrutine kun krævede ganske få produkter, og det skulle ikke tage mere end 3 minutter hver morgen og aften at bruge dem. Ingen omstændelige skønhedsritualer.

 

2. Hun skabte verdens første serum. I dag bugner butikshylderne af serummer, men i 1982, da Night Repair – som den hed dengang – blev skabt, var den revolutionerende. Estée Lauder var én af de første, der forstod, at huden regenererer sig selv bedst om natten, og at en let konsistens (det, vi nu kender som et serum) lettere kunne trænge dybt ind i hudens overflade og dermed fremme regenerationen. Night Repair var også det første produkt, der blev lanceret i en brun, uigennemsigtig flakon for at beskytte de aktive ingredienser.

Alt, hvad der er fantastisk, starter med en vision – en drøm.

3. Hun afholdt selv alle jobinterviews. Selv da hendes firma blev stort, ville Estée Lauder selv møde alle medarbejderne ansigt til ansigt. “I don’t look at their resumes…I look at them,” she told the Boston Sunday Globe in 1969. “Min beslutning afhænger af kemien mellem os."

 

4. Hun ændrede duftindustrien radikalt. Før hun skabte Youth-Dew Bath Oil i 1953, var det uhørt, at kvinder købte dufte til sig selv. Parfume var noget, der var forbeholdt særlige lejligheder, og det var kun noget, som kvinder fik forærende af mændene i deres liv. Med ved at sælge Youth-Dew som en badeolie, der samtidig var en parfume, gav Estée Lauder kvinder lov til at købe dufte til sig selv og forkæle sig selv, når som helst de havde lyst.

 

5. Hun havde en stor forkærlighed for blomster, og de fik en plads i alt, hvad hun skabte. De var en konstant inspirationskilde for hende. As she told House & Garden magazine in 1980, “What’s the great secret to vitality? [Den] kan opnås ved at omgive sig med ting, der vokser – planter og blomster.” Så det er måske ikke så mærkeligt, at blomster spiller en særlig stor rolle i vores nyeste Re-Nutriv-kollektion, Ultimate Lift Regenerating Youth. Den indeholder det eksklusive Floralixir™ Dew, der består af to enestående blomster, Ensian fra Himalaya og evighedsblomsten Eriocaulaceae fra Brasilien, der begge er kendt for at kunne vokse i meget barske klimaer.

UDFORSK

Til toppen
Powered by Translations.com GlobalLink Web SoftwarePowered by GlobalLink Web